عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
انجام عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه به صورت حرفه ای و با استانداردهای بین المللی از محصولات شما.
تعرفههای عکاسی صنعتی در سال ۱۴۰۱
اجسام غیر براق
اجسامفاقد انعکاسنور تاابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام غیر براق
اجسامفاقد انعکاسنور تاابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام براق
اجسامدارای انعکاسنور تاابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام براق
اجسامدارای انعکاسنور تاابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
تعرفههای عکاسی تبلیغاتی در سال ۱۴۰۱
اجسام غیر براق
اجسامفاقد انعکاسنور تاابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام غیر براق
اجسامفاقد انعکاسنور تاابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام براق
اجسامدارای انعکاسنور تاابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
اجسام براق
اجسامدارای انعکاسنور تاابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر- تصحیح رنگ با لایتروم و فوتوشاپ
- کراپ و یکسان سازی ابعاد تصاویر
- درج لوگو سازمان در تصاویر
شما عزیزان می توانید در بالا خدمات و قیمت مجموعه لیمافوتو را مشاهده کرده و بسته به نوع نیاز خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید امکانات هر بسته در زیر آن ذکر شده است همچنین دانستن یک سری نکات نیز حائزاهمیت است:
- تعرفهها برای حداقل عکاسی ۱۰ فریم است.
- علاوه بر تخفیفات دورهای، وبسایت لیمافوتو در ازای هر ۱۰۰ عدد ۱۰٪ تخفیف در نظر خواهد گرفت.
- عکاسی صنعتی با بکگراند تک رنگ با انتخاب مشتری انجام میشود.
- عکاسی تبلیغاتی با بکگراند تک رنگ و به صورت دکوراتیو با دکورهای مختلف انجام میشود که تامین دکور و اکسسوری بر عهده کارفرما (مشتری) است.
- در صورتی که محصول شما در تعرفه های بالا نبود با ما تماس بگیرید 5624820-0912
- تمام تصاویر بعد از ثبت مورد بازبینی قرارگرفته و تمام ریتاچ (روتوش) های استاندارد (حذف لکه ها، گرد و غبارها و دیگر موارد اضافی در تصویر) تا حد استاندارد اعمال میشوند.
- در صورت عکاسی در لوکیشن یا فضای باز هزینه ایاب ذهاب بسته به میزان تجهیزات و مسافت متغییر است و بر عهدهي کارفرما (مشتری) محترم است.
- به تعرفهها برای تعداد زیر ۱۰ عدد ۵۰٪ و تعداد حداقل ۳ فریم ۱۰۰٪ اضافه میشود.
- پروژهي عکاسی بر اساس تک فریم تایید شده از نظر (نور، زاویه عکاسی و ادیت استاندارد) انجام میشود و پس از تحویل تصاویر ادیت (ویرایشی) صورت نخواهد گرفت مگر با توافق و پرداخت هزینهي آن.
فرم ثبت سفارش
شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم ، درخواست خود مبنی بر عکاسی و انتخاب از پک های بالا را اعلام نمائید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
عکاسیصنعتیچیست؟
پس از تولید محصولات که دارای پروسه طولانی و اغلب پر زحمت نیز هست کار ما در ارائه محصولمان به بازار هدف به پایان نرسیده است، چرا که احتیاج داریم محصول تولید شده را به مخاطب نشان دهیم تا بتواند به درستی انتخاب کند.
ژانر عکاسی صنعتی برای آن در نظر گرفته شده است تا بتوانیم جزییات را به مشتریان نمایش داده تا آن ها بتوانند انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشند. از آن رو به این عکاسی، عکاسی صنعتی اطلاق می شود که بیشتر بر نمایش جزییات و کارایی های اصلی محصول تمرکز دارد و به نوعی مخاطب از پیش با کلیات محصول آشنا است و می خواهد جهت انتخاب نهایی نگاهی دقیق به محصول مورد نظر خود داشته باشد.
شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونه کارها اینجا را کلیک کنید.
عکاسیتبلیغاتیچیست؟
خیلی وقت ها در ابتدای مسیر تولید یک محصول جدید هستیم و وقت آن رسیده است که محصول یا ابداع جدید خود را به جامعه معرفی کنیم، اکنون نیاز به آن داریم که محصول خود را حتی زیباتر از چیزی که هست به نمایش بگذاریم.
در عکاسی تبلیغاتی ما از یک داستان کوتاه تصنعی برای خلق یک ثبت زیبا استفاده می کنیم. دلیل این کار القای حس خوب به مخاطب می باشد. در چنین مواقعی شانس ما برای دیده شدن بسیار کوتاه و حساس است. اینجاست که عکاسی تبلیغاتی با دکوراتیو های مختلف به کمک ما آمده و باعث رشد چشم گیر دیده شدن محصول ما شده و در نتیجه فروش بالا را برای سازمان به ارمغان خواهد آورد.
شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونهکارها اینجا را کلیک کنید.
عکاسیصنعتیچیست؟
پس از تولید محصولات که دارای پروسه طولانی و اغلب پر زحمت نیز هست کار ما در ارائه محصولمان به بازار هدف به پایان نرسیده است، چرا که احتیاج داریم محصول تولید شده را به مخاطب نشان دهیم تا بتواند به درستی انتخاب کند.
ژانر عکاسی صنعتی برای آن در نظر گرفته شده است تا بتوانیم جزییات را به مشتریان نمایش داده تا آن ها بتوانند انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشند. از آن رو به این عکاسی، عکاسی صنعتی اطلاق می شود که بیشتر بر نمایش جزییات و کارایی های اصلی محصول تمرکز دارد و به نوعی مخاطب از پیش با کلیات محصول آشنا است و می خواهد جهت انتخاب نهایی نگاهی دقیق به محصول مورد نظر خود داشته باشد.
شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونه کارها اینجا را کلیک کنید.
عکاسیتبلیغاتیچیست؟
خیلی وقت ها در ابتدای مسیر تولید یک محصول جدید هستیم و وقت آن رسیده است که محصول یا ابداع جدید خود را به جامعه معرفی کنیم، اکنون نیاز به آن داریم که محصول خود را حتی زیباتر از چیزی که هست به نمایش بگذاریم.
در عکاسی تبلیغاتی ما از یک داستان کوتاه تصنعی برای خلق یک ثبت زیبا استفاده می کنیم. دلیل این کار القای حس خوب به مخاطب می باشد. در چنین مواقعی شانس ما برای دیده شدن بسیار کوتاه و حساس است. اینجاست که عکاسی تبلیغاتی با دکوراتیو های مختلف به کمک ما آمده و باعث رشد چشم گیر دیده شدن محصول ما شده و در نتیجه فروش بالا را برای سازمان به ارمغان خواهد آورد.
شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونهکارها اینجا را کلیک کنید.
آشنایی بیشتر با عکاسی تجاری
شما کاربر گرامی که هم اکنون در حال مشاهده این صفحه و مطالعه این بخش هستید قطعا سوالات زیادی در رابطه با انواع عکاسی تبلیغاتی و یا اصول عکاسی صنعتی در ذهن خود دارید که تمایل دارید به آنها پاسخ داده شود و یا شاید هم تمایل دارید در حرفه عکاسی مشغول به کار شوید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کنید.
ما در این بخش اطلاعات کاربردی و جذابی در رابطه با این دو سبک عکاسی را با شما در میان میگذاریم. به این ترتیب، شما میتوانید با ذهنی باز و آگاه نسبت به انتخاب حوزه مدنظرتان برای عکاسی تصمیم گیری نمایید. لذا از شما دعوت میکنیم با ما همراه باشید.
تاریخچه عکاسی صنعتی :
اگر تمایل دارید بدانید عکاسی صنعتی چیست؟ اگر این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده با این بخش همراه باشید. ما در این بخش به چیستی و تاریخچه این حوزه از عکاسی میپردازیم. گاها عکاسان خود را عکاس صنعتی میخوانند اما این به چه معنا است؟ خب معنای این کلمه برای اشخاص مختلف متفاوت است، اما ما اینجا هستیم که به صورت اصولی به معنا، مفهوم و اصول عکاسی صنعتی بپردازیم.
عکاسی صنعتی یک شاخه از عکاسی است که خدمات عکاسی صنعتی را برای مشاغل و کسب و کارها با توجه به نیازهایشان ارائه میدهد. این کسب و کارها و مشاغل ممکن است شامل شرکتهای مهندسی، کارخانههای تولیدی، استارتآپهای همراه با تکنولوژی روز دنیا و … باشد. در واقع، باید گفت این حوزه از عکاسی طیف وسیعی از بخشهای مختلف را پوشش میدهد. علاوه بر این معمولا خدمات عکاسی صنعتی به شرکتهایی که محصولاتی نظیر ماشین آلات تولید کرده و یا امکاناتی در مقیاس بزرگ فراهم میکنند، ارائه میشود.
چرا باید به عنوان یک عکاس صنعتی کار کنم؟
در ابتدا، باید گفت شما به عنوان یک عکاس باید واقعاً به آنچه که از آن عکاسی میکنید علاقه مند باشید. به عنوان مثال، هنگامی که وارد یک تاسیسات صنعتی میشوید، دوست داشته باشید بدانید این تاسیسات و دستگاهها چگونه کار میکنند. به این ترتیب، حین پاسخ به سوالات موجود در ذهنتان میتوانید با عکاسی صنعتی و هر آنچه که تصور میکنید میتوانید از آن برای بهبود عکسهایتان استفاده کنید، آشنا خواهید شد.
حتما سعی کنید از بودن در کارخانهها و مراکز صنعتی نهایت لذت را ببرید تا بتوانید در کار خود خبره باشید. همانطور که گفتیم، خدمات عکاسی صنعتی شامل حوزههای مختلفی میشود. به عنوان مثال، عکاسی از معماری ساختمانها، تاسیساتها و یا عکاسی از ماشین آلات و محصولات تولید شده در کارخانهها و یا عکاسی پرتره از افرادی که در این اماکن کار میکنند همگی شامل این سبک عکاسی هستند.
انواع مختلف عکاسی صنعتی
حالا که با اصطلاحاتی همچون عکاسی صنعتی، اصول عکاسی صنعتی و یا خدمات عکاسی صنعتی آشنا شدهاید، بد نیست با انواع مختلف عکاسی در حوزه صنعت نیز آشنا شوید. اگر شرکت و یا کمپانی شما در حوزه صنعت و تولید نظیر تولید محصول، عرصه فناوری، انرژی و یا ساخت و ساز فعالیت دارد، داشتن عکسهایی با کیفیت بالا برای مخاطبین آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این کمپانیها از تصاویر با وضوح پایین استفاده کنند یا نتوانند محصولات خود را برای افراد دیگر به نمایش بگذارند باید گفت بسیاری از محصولاتشان شناخته نخواهد شد. به این ترتیب، محصولات به فروش نرسیده و مشتریان علاقهای به خرید آنها نخواهند داشت. در این بخش شما را با انواع مختلف عکاسی صنعتی آشنا میکنیم:
عکاسی از محصول
ثبت عکسهای باکیفیت محصولات یکی از مهمترین داراییهایی کسب و کارها است. تفاوتی ندارد قطعات تولیدی شما کوچک و یا بزرگ هستند، هدف ثبت عکسهای باکیفیت، کاربردی و خیره کننده از محصولات شما است. مشتریان احتمالی میتوانند از طریق رسانههای مختلف همچون شبکههای اجتماعی آنلاین نظیر اینستاگرام، خدمات چاپی، نمایشگاههای تجاری، با توجه به بروشورها و کاتالوگها با خدمات عکاسی صنعتی ارائه شده شما آشنا شوند.
پرترههای تجاری
اگر میخواهید تجارت و بیزینس شما شیک به نظر برسد، حتما از پرتره های تجاری درجه یک استفاده کنید. ثبت تصاویری جذاب و حرفهای از کارکنان شما به همراه محصولات و برند تجاری شما خود یک تبلیغ عالی برای کمپانی و برندتان است. شما میتوانید از این عکسها در شبکههای اجتماعی مرتبط با بیزینستان و یا بروشورهای کاری و یا حتی سایت LinkedIn استفاده کنید. حتی اگر حوزه فعالیت شما در ادارات نباشد باز هم میتوانید پرترههای تجاری با کیفیت با هدف برجسته سازی نگرش و مهارتهای شرکت خود ثبت کنید. عکاس صنعتی میتواند با استفاده از تجهیزات خود پس زمینه را تغییر داده و براساس اصول عکاسی صنعتی به ثبت پرترههای تجاری و حرفهای جذاب بپردازد.
عکاسی از معماری کارخانهها و یا شرکتها
هرگز ساختمان محل کار خود را فراموش نکنید! تصور مردم از شرکت و یا کارخانه تولیدی شما تا حد زیادی تحت تأثیر عکاسهای ثبت شده از آن است. عکاسی از معماری محل کارتان شامل عکاسی از تاسیسات تولیدی، اتاقهای تمیز، دستگاههای تولیدی و انبارها است. عکاسی از ساختمان محل کارتان نشانگر کیفیت محصولات و وضعیت کارکنان شما است.
نکاتی کاربردی در رابطه با عکاسی صنعتی
اگر میخواهید در حوزه عکاسی صنعتی موفق حاضر شوید، حتما نکات ذکر شده ذیل را در نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک میکنند بتوانید به عکاس فوق العاده و حرفهای تبدیل شوید و با توجه به اصول عکاسی صنعتی به ثبت عکسهای زیبا و ایده آل بپردازید. از جمله این نکات کاربردی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- تکنیک اول قرار دادن محصول یا ساختمان در نقطه کانونی است. شما باید درک کاملی از این تکنیک داشته باشید تا بتوانید با تعیین وضعیت دوربین بهترین نتایج را کسب کنید. باید بتوانید میزان روشنایی نور را به طور دقیق اندازه گیری کرده و از در دسترس بودن میزان نور در نقطه کانونی اطمینان حاصل کنید. اینکه شما بتوانید با نور محیط فضایی مناسب برای عکاسی ایجاد کنید، اهمیت زیادی دارد.
- قبل از عکاسی نهایی به منطقه مدنظرتان برای عکاسی سر بزنید. با مراجعه و بازدید از محل عکاسی میتوانید با سیستمها، ماشین آلات و محل کار آشنا شوید. به این ترتیب، ایدههای بهتر و بیشتری برای عکاسی از محیط به ذهنتان خواهد رسید. در ضمن، در صورت نیاز میتوانید درخواست آماده سازی فضایی مناسب برای عکاسی از محل را به کارفرما ارائه دهید. بد نیست بدانید عکاسی و یا فیلمبرداری مجدد از فضا و تاسیسات میتواند باعث هدر رفت وقت، انرژی و حتی سرمایه زیاد شود.
- از تجهیزات مناسب و اصولی برای عکاسی صنعتی استفاده کنید. شما به عنوان یک عکاس حرفهای به تجهیزات مهمی نظیر سه پایه، دوربین مناسب و… نیازمند هستید. در واقع، با استفاده از تجهیزات درست و اصولی میتوانید عکسهای بهتری خلق کنید.
- به روشنایی و کنتراست محیط توجه کنید. یکی از اصول عکاسی صنعتی توجه به کنتراست و روشنایی محیط است. به همین علت، توصیه میشود تعداد منابع نور محیط را کشف کنید تا بتوانید عکسهای بهتری ثبت کنید. به عنوان مثال، عکاس از طریق عکسبرداری از ماشینهای بزرگی که از فولاد ساخته شدهاند و منعکس کننده نور هستند، میتواند عکسهای خیره کننده و جذابی ثبت کند.
چگونه یک عکس تبلیغاتی یا صنعتی ایده آل ثبت کنیم؟
یکی از مهمترین اهداف عکاسان حرفهای ثبت عکسهای باکیفیت، زیبا، خلاقانه، نوآورانه و در یک کلام ایده آل است. اما عکس ایده آل چه ویژگیهایی دارد که باعث میشود، در دسته عکسهای جذاب و فوق العاده قرار بگیرد؟ در اینجا به ویژگیهای کاربردی و کارآمدی که برای ثبت عکس ایده آل به آنها نیاز است، اشاره میکنیم:
اولین ویژگی انتخاب یک موضوع جالب و جذاب برای عکاسی است.
در وهله اول، شما باید بدانید میخواهید از چه چیزی عکاسی کنید. به عنوان مثال، اگر خواهان عکاسی براساس اصول عکاسی صنعتی هستید حتما مشخص کنید هدف شما مکان یا ماشین آلات صنعتی هستند. سپس متناسب با آنها ایده عکاسی بچینید.
ترکیب و کیفیت خوب، دومین ویژگی است.
در این مرحله، شما باید موضوع عکاسی خود را به شیوهای جذاب و قانع کننده بیان کنید. شما باید بتوانید در عکس ثبت شده هر آنچه را که به آن فکر میکنید نشان دهید. این ایده میتواند یک ویژگی خاص از سوژه و یا رابطه بین سوژه و محیط، و یا تأکید بر ویژگیهای مختلف سوژه باشد.
نور خوب، ویژگی آخر است.
در نهایت، باز به اهمیت نور خوب برای ثبت یک عکس ایده آل اشاره میکنیم. پیشنهاد میشود در هنگام طلوع یا غروب آفتاب که به عنوان ساعتهای طلایی عکاسی شناخته میشوند، عکاسی کنید. نحوه کار با نور طبیعی و مصنوعی را بیاموزید. به این ترتیب، میتوانید عکسهای زیبا و خارق العادهای ثبت کنید.
آشنایی عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی یک حوزه چالش برانگیز از عکاسی است که به طور همزمان از حوزههای مختلف هنری استفاده میکند. عکاس باید بتواند در حین انجام این نوع عکاسی حس جذابی از محصول یا خدمت را به بیننده القا کند. در واقع، یکی از ترفندهای عکاسی در حوزه تبلیغات نمایش خواستهها و نیازهای مصرف کننده برای محصول یا خدمت عکاسی شده از آن است. کار با تاجران و تولیدکنندگان و آماده سازی عکسهای تبلیغاتی از جنبههای دیگر عکاسی تبلیغاتی هستند.
حالا بیایید به این سوال زمانی که به عکس تبلیغاتی نگاه میکنید، چه میبینید؟ پاسخ دهید. خب اولین چیزی که نظر شما را جلب میکند چیست؟ آیا نوشته موجود در آگهی است؟ احتمالا نه، اغلب مردم اول به تصویر توجه میکنند و سپس سراغ نوشته میروند. معمولا تصاویر موجود در تبلیغات چیزی است که توجه افراد را به خود جلب میکند. این تصاویر تعیین میکنند که آیا مردم به خواندن آگهی تبلیغاتی ادامه خواهند یا نه؟ به همین علت، عکسهای تبلیغاتی نه تنها باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند، بلکه باید جالب و چشم نواز هم باشند. این عکسها باید توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. علاوه بر این، باید مصرف کنندگان را به خرید محصول یا خدمات تبلیغ شده تشویق کنند.
به چند روش میتوان از محصولات و خدمات عکاسی در این حوزه استفاده کرد. میتوان از محصولات در حین استفاده یا در پس زمینه خالی عکسهای زیبایی ثبت کرد. همچنین، برای افزایش علاقه بصری و برانگیختن حس کنجکاوی مصرف کنندگان هم میتوان از محصولات در موقعیتها یا مناطق غیرمعمول عکاسی کرد. البته، عکاسی از خدمات نیز به حوزه عکاسی تبلیغاتی مربوط است. اما این کار کمی دشوار است هر چند غیرممکن نیست. علت آن را هم میتوان عدم وجود خدمات عکاسی شده به صورت فیزیکی دانست.
به عنوان مثال، تبلیغات یک مرکز آموزش زبان و نشان دادن خدمات ارائه شده در آموزشگاه دشوار است. اما میتوان از طریق ایده پردازی و افزایش خلاقیت خود به ثبت عکسهای جالبی پرداخت. معمولا از عکسهای تبلیغاتی در تبلیغات چاپی مانند تبلیغات روزنامهها و مجلات استفاده میشود. همچنین ممکن است این عکسها در تبلیغات آنلاین، بیلبوردها، تبلیغات موبایل و حتی تبلیغاتهای تلویزیونی هم دیده شوند.
آشنایی با انواع عکاسی تبلیغاتی
حالا که با ترفندهای عکاسی تبلیغاتی و تعریف این شغل آشنا شدهاید، بد نیست نگاهی به انواع عکاسی تبلیغاتی هم داشته باشیم. عکاسان تبلیغاتی با تجربهای که در حین کار با مدیران هنری و مدیران بازاریابی تجربه کسب میکنند میتوانند عکسهای زیبا و جذابی ثبت کنند. در واقع، باید گفت عکسهای تبلیغاتی میتوانند محصولات را برجسته کرده و فروش آنها را افزایش دهند. به همین علت، ثبات عکسهای تبلیغاتی با کیفیت بالا و خلاقانه اهمیت زیادی دارد. حالا بیایید به انواع عکاسی تبلیغاتی بیشتر بپردازیم:
ثبت عکس تبلیغاتی از محصول
عکاسی محصول یکی از انواع عکاسی تبلیغاتی است. در حقیقت، هر برندی نیازمند ثبت عکسهای زیبا و کاربردی از اقلام فیزیکی محصولاتش است. بنابراین، اغلب برندها به ثبت عکسهای فوق العادهای از محصولات متنوعی همچون جوراب، کوله پشتی، عینک آفتابی، صندلی، بطری آب، قابلمه و ماهی تابه علاقه مند هستند.
عکاسی از بورس و سهام اوراق بهادار
ممکن است این سبک عکاسی برایتان جدید باشد. اما امروزه بیش از گذشته به بازار بورس و اوراق بهادار بها داده میشود. همین موضوع، باعث شده متخصصان این حوزه نیازمند عکسهای تبلیغاتی در رابطه با این بازار باشند. به این ترتیب، آنها میتوانند افراد زیادی را ترغیب به حضور در این بازار کنند. اگر با این تصاویر آشنا نیستید، میتوانید به آژانسهای سهام آنلاین یا پایگاههای داده مراجعه کنید.
عکاسی از دنیای مد و فشن
عکاسی مد و فشن به برندهایی اختصاص دارد که در حوزه تولید پوشاک و لوازم جانبی آن فعالیت دارند. عکاسی مد و فشن نیز یکی از حوزههای پولساز و جذاب عکاسی تبلیغاتی است. در واقع، تولیدکنندگان میدانند تنها با عکاسی باکیفیت میتوانند محصولات برند خود را به فروش برسانند. به همین علت، این حوزه بسیار حوزه پرتقاضایی برای عکاسان است.
عکاسی از حوزه تجارت الکترونیک
این نوع عکاسی نیامند کسب اطلاعاتی در رابطه با ترفندهای عکاسی تبلیغاتی به منظور ارتقا و پیشرفت است. این حوزه شامل مواردی همچون فروش محصول، غذا، مد و سبک زندگی به صورت الکترونیک است. این شیوه عکاسی به دلیل تقاضای مردم نسبت به انجام خرید اینترنتی در چند سال اخیر پرطرفدار شده است.
عکاسی از غذا
عكاسی از غذا حوزه فعالیت دیگری در صنعت عکاسی و تبلیغات است. به این شیوه میتوان برندهای تولیدکننده محصولات غذایی، رستورانها و مطبخها را به عموم مردم شناساند. در واقع، یک از راههای عالی برای نمایش اقلام غذایی استفاده از تصاویر است. عکاسی از مواد غذایی کنسرو شده، محصولات تازه، میوهها، سبزیجات و حتی غذاهای گرم در این حوزه عکاسی قرار میگیرند.
عکاسی از سبک زندگی افراد مشهور یا اینفولونسرها (حتی افراد معمولی)
عکاسی سبک زندگی از دیگر سبکهای عکاسی در حوزه تبلیغات است. این سبک عکاسی مناسب افرادی است که کسب و کار خود را در حوزه سبک زندگی راه اندازی کردهاند. ایده این عکاسی به نمایش گذاشتن یک سبک زندگی پر مفهوم و یا نسبتاً جدید است. و هدف این است که محصولات یا خدماتی متناسب با این سبک زندگی را به مصرف کننده عرضه کرده و به فروش رساند.
حالا که شما اطلاعات کاملی درباره انواع عکاسی تبلیغاتی کسب کردهاید و میتوانید متناسب با اطلاعات فوق حوزه خاصی را برای آینده شغلی خود انتخاب کنید.
عکاس تبلیغاتی چه وظایفی برعهده دارد؟
برای اینکه بتوانید عکسهای زیبا و جذابی به عنوان یک عکاس تبلیغاتی ثبت کنید، باید بدانید میخواهید چه عکسی بیندازید. پیشنهاد میشود برای انجام این کار قبل از شروع عکاسی یا تصویربرداری با مشتریان خود ملاقات کرده و درباره نیازهایشان و هر آنچه در ذهن دارند گفتگو کنید. در طول این ملاقات، به مشتری بسیار واضح توضیح دهید که چه مدل عکسی مدنظرتان است. و از او درباره اینکه میخواهد چه پیامی را به بیننده منتقل کند، اطلاعات بگیرید. سپس ایدهای درباره نیازها و اهداف مشتری به دست خواهید آورد. این فرآیند دقیقا کاری است که یک عکاس تبلیغاتی برعهده دارد.
همچنین، یک عکاس تبلیغاتی محل عکاسی را تعیین میکند و با توجه به نوع تبلیغات و نوع محصول، به عکاسی از داخل و خارج از مکان منتخب میپردازد. همچنین ممکن است از مدلها در عکاسی استفاده شود. به عنوان مثال، ممکن است به مدلهایی که محصول را در دست بگیرید یا از محصول استفاده کنند، نیاز باشد. پس از سپری شدن مراحل فوق و وقتی همه چیز آماده کار شد، عکاس تبلیغاتی چندین عکس متنوع میگیرد. در واقع، ممکن است حدود صدها یا حتی هزاران عکس از محصول یا مدل گرفته شود. با این حال، فقط تعدادی از این عکسها استفاده میشوند. زیرا بیشتر آنها مناسب استفاده نیستند. از دیگر مراحل عکاسی تبلیغاتی میتوان به ادیت و روتوش عکس اشاره کرد.
شرایط تحصیل در حوزه عکاسی تبلیغاتی
صنعت تبلیغات بسیار رقابتی است. به همین علت، عکاسان تبلیغاتی به ترفندهای عکاسی تبلیغاتی مخصوص به خود نیازمند هستند تا بتوانند در شغل خود موفق عمل کنند. در این حین باید گوشزد کرد اگر به عکاسی علاقه مند نیستید، به هیچ عنوان سراغ آن نروید. پس از تعیین اهداف خود درباره انتخاب شغل عکاسی و شرایط تحصیل در این حرفه میتوانید با سپری کردن دورههای آموزشی متنوع باعث یادگیری نکات و ترفندهای کاربردی شود. به عنوان مثال، شما با کسب مدرک عکاسی از یک مدرسه عکاسی معتبر میتوانید سریعتر راهی برای ورود به بازار کار این حرفه پیدا کنید.
کسب مدرک عکاسی برای هنرجویان میتواند مزایایی همچون تقویت مهارتهای عکاسی و کسب تجارب ارزشمند را در پی داشته باشد. البته گاها هنرمندان و عکاسان معروف هم دورههایی کاربردی برای علاقمندان به حرفه عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی ارائه میدهند. به این ترتیب، هنرجویان میتوانند مدارک متمرکزتری برای مشاغل مرتبط به عکاسی کسب کرده و از آنها در آینده استفاده کنند.
حقوق و چشم انداز شغلی عکاسان تبلیغاتی و صنعتی
باید گفت امروزه صنعت عکاسی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. به همین علت، تقاضا برای شغل عکاسی و همکاری با عکاسان حرفهای و کاربلد بیش از گذشته است. عکاسان تبلیغاتی و صنعتی به دلیل حرفه خاصی که دارند معمولا از مزیت کسب دستمزد بالا هم برخوردار هستند. اگرچه باید گفت این دستمزد برای کلیه عکاسان ثابت نیست و کاملا با مهارتهای آنها ارتباط مستقیم دارد. هر چند که طبق آمار اداره کار در سال 2018 میزان درآمد متوسط عکاسان حدود سی و پنج هزار دلار بوده است. البته، باید گفت عکاسان در شهرهای بزرگی نظیر نیویورک و پاریس درآمد بیشتری دارند. این درآمد برای عکاسان تبلیغاتی بیش از عکاسان حوزههای دیگر (صنعت، معماری، فشن، غذا و…) است.
در رابطه با آینده شغلی و چشم اندازهای پیش روی صنعت عکاسی باید گفت اغلب افرادی که به حرفه عکاسی علاقه مند هستند به طور معمول میتوانند در آژانسهای تبلیغاتی بزرگ کار پیدا کنند. و معمولا اغلب کسانی که به تازگی کار خود را شروع کردهاند از موقعیتهای ابتدایی شغل خود به عنوان عکاس را آغاز میکنند. آنها زیرنظر مدیران هنری یا عکاسان ارشد کار میکنند. آنها با گذشت زمان تجربه بیشتری کسب کرده و میتوانند بدون نظارت افراد ماهر فعالیت کرده و عکسهای خود را بهتر ثبت کنند. البته، عکاسان حوزه صنعت و تبلیغات میتوانند به صورت مستقل و به عنوان یک فریلنسر نیز فعالیت داشته باشند. توجه داشته باشید، استعداد، خلاقیت و مهارت برای کسب موفقیت در حوزه عکاسی ضروری است.
و در پایان…
در انتها امیدواریم این مطلب شما را با دو حوزه پرطرفدار عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی آشنا کرده باشد. شما میتوانید با توجه به این مقاله نسبت به اینکه کدام سبک از عکاسی مناسب شما است، تصمیم گیری کنید. در ضمن، ما مفتخریم اعلام کنیم وب سایت limaphoto.ir خدمات متنوع عکاسی را متناسب با نیاز مشتریان خود با بالاترین کیفیت ممکن و خلاقانهترین شیوههای عکاسی ارائه میدهد. علاوه بر این، قیمت خدمات عکاسی ارائه شده توسط مجموعه ما بسیار منطقی و معقول است مقایسه قیمت ها با شما.
پیج اینستاگرام لیما فوتو: lima___photo