طراحی کاتالوگ و بروشور از محصولات شما
پس از مراحل ثبت تصاویر محصولاتتان میتوانید با درخواست طراحی بروشور و کاتالوگهای متنوع پروسهی معرفی و عرضهی محصول خود را در بازارهدف تکمیل کنید. در ذیل میتوانید از بین طراحهای مختلف طرح مورد علاقهی خود را انتخاب کنید.
نمونهکارهایبروشور
طرح کد ۱۰۱


طرح کد ۱۰۲


طرح کد ۱۰۳


طرح کد ۱۰۴


طرح کد ۱۰۵


طرح کد ۱۰۶


نمونهکارهایکاتالوگ
طرح کد ۱۰۱


طرح کد ۱۰۲


طرح کد ۱۰۳


طرح کد ۱۰۴


طرح کد ۱۰۵


طرح کد ۱۰۶


تعرفه طراحی بروشور و کاتالوگ در سال ۱۴۰۰
بروشور سایز A5
استفاده از حداکثر ۵ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
بروشور سایز A5
استفاده از حداکثر ۸ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
بروشور سایز A5
استفاده از حداکثر ۸ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
بروشور سایز A4
استفاده از حداکثر ۷ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
بروشور سایز A4
استفاده از حداکثر ۱۰ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
بروشور سایز A4
استفاده از حداکثر ۱۰ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
کاتالوگ سایز A5
استفاده از حداکثر ۶ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
کاتالوگ سایز A4
استفاده از حداکثر ۱۰ تصویر- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
طراحی جلد کاتالوگ
---- انتخاب از نمونه کارها
- تحویل ۱ تا ۳ روز کاری
- به صورت پشت و رو
- اجرای طراحی مورد نظر شما
فرم ثبت سفارش
شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم ، درخواست خود مبنی بر عکاسی و انتخاب از پک های بالا را اعلام نمائید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
باطراحی کاتالوگ و بروشور بیشتر آشنا شوید...
کاتالوگ از ابزارهای تبلیغاتی مهمی است که اغلب صاحبان کسب و کار، برای معرفی برند یا محصول خود، در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی، از آن استفاده میکنند. در تعریفی حرفهایتر، میتوان گفت کاتالوگ دفترچهای است که تمام اطلاعات مربوط به محصول یا برند را به طور کامل پوشش میدهد و مخاطب با مطالعهی آن میتواند با محصولات یا خدمات آشنا شود. در این مطلب قصد داریم ویژگیهای یک کاتالوگ خوب و آن چه که برای طراحی کاتالوگ لازم است را در اختیارتان قرار بدهیم، با ما همراه باشید.
فواید استفاده از کاتالوگ
کاتالوگ یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی است که به صورت آفلاین و چاپی میتواند محصولات، خدمات و برندها را به مخاطبان به طور کامل معرفی کند. کاتالوگ اثر تبلیغاتی بسیار زیادی بر مخاطب دارد و حتی میتواند موجب تغییر سلیقهی مخاطبان شود. اگر طراحی کاتالوگ به صورت صحیح انجام شود، میتواند سوالات مخاطب را درمورد ویژگیهای مختلف محصول به طور کامل پاسخ دهد.
نکاتی برای طراحی کاتالوگ
در طراحی یک کاتالوگ، اندازه فونت، رنگ و عکسی که به کار برده میشود، در تاثیرگذاری بر مخاطب اهمیت دارد. در ادامه، به بررسی این فاکتورهای تاثیر گذار میپردازیم.
متناسب بودن طراحی کاتالوگ با زمینهی کاری
برای طراحی یک کاتالوگ، باید تناسبی میان طرح کاتالوگ، محصول مورد نظر، زمینهی کاری شرکت تولید کننده و مخاطبان هدف وجود داشته باشد تا کاتالوگ بر مخاطب موثر واقع شود. قطعا کاتالوگی که برای یک شرکت صنعتی بزرگ طراحی میشود با کاتالوگ یک موسسه خیریه متفاوت خواهد بود.
فونت مناسب
دقت در اندازهی فونت انتخابی برای طراحی کاتالوگ لازم است. اگر از دو یا سه اندازهی مختلف فونت استفاده شود، هارمونی مناسبی ایجاد شده و تاثیر کاتالوگ بر مخاطب افزایش پیدا میکند.
رنگ مناسب
رنگی که برای طراحی کاتالوگ انتخاب میشود، در واقع پلی است برای ارتباط با مخاطب و براساس دادههایی که روانشناسی رنگها در اختیار ما قرار میدهد، لازم است برای انتقال پیام و معرفی محصول، انتخاب رنگ مناسبی داشته و دقت بالایی به خرج دهید. رنگها به راحتی میتوانند مخاطب را برای خرید یک محصول ترغیب کنند، زیرا در 90 ثانیهی اولی که مخاطب کاتالوگ را مشاهده میکند، رنگ بیشترین تاثیر را روی احساس مخاطب میگذارد. اگر انتخاب استانداردی داشته باشید، رنگها میتوانند مخاطب را به راحتی به خرید محصول تشویق کنند.
عکس مناسب
از مهمترین بخشهای طراحی کاتالوگ، انتخاب عکس مناسب است. عکس مناسب میتواند اطلاعات زیادی به مخاطب منتقل کرده و در تصمیمگیری او تاثیر مستقیم داشته باشد. در ادامه نکاتی را بیان میکنیم که برای انتخاب عکس مناسب مفید است.
1.سایه روشن تصویر باید به گونهای باشد که مخاطب بتواند تمام جوانب محصول را ببیند. تصویر باید کاملا شفاف و واضح باشد و حدالامکان کمترین سایه را داشته باشد. سایه روشن بیدلیل و غیر استاندارد میتواند محصول را در نظر مخاطب کمارزش یا غیرقابل اعتماد جلوه بدهد؛ برای طراحی کاتالوگ خود حتما از گرافیستی حرفهای کمک بگیرید تا به مشکلاتی از این دست برنخورید.
2.زاویهای که برای عکاسی از محصول انتخاب میشود اهمیت بالایی دارد. محصول باید به بهترین وجه به مخاطب نمایش داده شود، از این رو مهم است که بهترین زاویه برای عکس کاتالوگ انتخاب شود. برای تشخیص این که کدام زاویه مناسبتر است بهتر است از محصول در زوایای مختلف عکس بگیرید تا با مقایسهی آنها بتوانید بهترین زاویه را برای ارائه به مخاطب انتخاب کنید.
3.تصاویر علاوه بر شفافیت و وضوح، باید گویا باشند. در واقع تصویری که برای کاتالوگ انتخاب میکنید، باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ مخاطب باید بتواند اطلاعات اساسی و مهم را از عکس دریافت کند و تصمیم بهتری بگیرد. انتخاب زمینهی عکس، زاویهی تصویر، قاب بندی، رنگ بندی و… فاکتورهایی هستند که اگر به خوبی رعایت نشوند، تصویری خسته کننده به وجود میآورند که قادر به تاثیرگذاری بر مخاطب نیست. باید در عکس برداری از محصول خلاقیت داشته باشید و از ژستها و ایدههای مختلفی استفاده کنید تا تصویری پویا و زنده در کاتالوگ به کار برده شود.
4.در چاپ تصاویر، توجه به رنگ بندی از نکات پر اهمیت است. بهترین حالت در طراحی کاتالوگ این است که تصویر زمینهای خنثی و یا مطابق با زمینهی کاتالوگ داشته باشد. زیرا وجود تضاد در رنگ بندیها میتواند زیبایی کاتالوگ را تحت تاثیر قرار داده و بر مخاطب تاثیر منفی بگذارد. بهتر است قبل از چاپ تصاویر، زمینهی کاتالوگ طراحی شود تا بتوان تصاویری منطبق با آن ارائه کرد.
رعایت اصول نگارشی
متن کاتالوگ به عنوان مهمترین بخش آن، عمدهترین تاثیر را بر انتقال پیام به مخاطب دارد؛ به همین دلیل رعایت اصول نگارشی، دقت در انتخاب تیترها و محتوا اهمیت بالایی در طراحی کاتالوگ دارد. بهتر است ابتدای هر بند با نقطه گذاری مشخص شود، فاصلهی بین خطوط رعایت شود و تیترها مشخص شده و دستهبندیها به درستی انجام بگیرند تا مخاطب به راحتی و با علاقه بتواند کاتالوگ را مطالعه کند.
درج لوگو
لوگوی هر سازمان و شرکتی از آیتمهای اساسی آن و نماد تجاری و منعکس کنندهی فعالیتهای آن شرکت یا سازمان است؛ به همین دلیل واجب است که لوگوی شرکت حتما در طراحی کاتالوگ لحاظ شود. لوگو یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی مهم به حساب میآید و نقش مهمی در معرفی سازمانها یا شرکتها دارد.
اطلاعاتی که باید در کاتالوگ گنجانده شوند
در صفحات آغازین، باید خلاصهای از رزومهی شرکت و فعالیتهایش قرار داده شود؛ جوایز و افتخارات، استانداردها و ایزوها از مواردی هستند که باید برای جلب اعتماد مخاطب ذکر شوند.
بهترین محصولی که شرکت تولید کرده باید به طور خلاصه معرفی شود. همچنین مزیتهای رقابتی محصول مورد نظر با سایر رقبا باید ذکر شود. استفاده از عکس و متن برای توضیح و معرفی کالا و مشحصات فنی آن، و همچنین معرفی جداگانه و کامل کالاها از مواردی است که بهتر است رعایت شوند. رعایت این موارد در طراحی کاتالوگ دست مخاطب را برای انتخاب باز میگذارد تا با مقایسه محصولات، تصمیم گیری کند. ذکر نشانی اینترنتی، شمارهی تلفن و آدرس شرکت در کاتالوگ از دیگر اطلاعاتی است که باید ارائه شوند تا مخاطب بتواند به راحتی با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کند.
انواع کاتالوگ
کاتالوگها دارای دستهبندیهای متفاوتی هستند که صاحبان کسب و کار برای ارائهی محصول خود و انتقال پیام به مخاطب، از آنها بهره میگیرند. با توجه به نوع کسب و کار، کاتالوگها را میتوان به دستهبندیهای متفاوتی تقسیم کرد مانند کاتالوگهای علمی که برای معرفی محصولات علمی به کار میروند و کاتالوگهای هنری برای معرفی آثار هنری و کاتالوگ فروش که کاتالوگ فروش برای معرفی محصولات و فروش آنها به مخاطب ارائه میشوند.
ویژگیهای کاتالوگ خوب
کاتالوگهای استاندارد معمولا در طراحی خود از 4 ترکیب رنگ استفاده میکنند. ویژگی مهم دیگر یک کاتالوگ خوب، سادگی و قابل حمل بودن آن است تا مخاطب بتواند به راحتی آن را مطالعه کند. کاتالوگ باید بتواند به تمام سوالات احتمالی مخاطب پاسخ مناسبی بدهد تا مخاطب تحت تاثیر آن بتواند انتخاب کند. کاتالوگ خوب باید تصاویری هماهنگ با متن داشته باشد و نسبت به تراکت یا پوستر اطلاعات جامعتری ارائه دهد. توضیحات به کار رفته در کاتالوگ باید کوتاه و مفهوم باشند و نه تیتروار یا اغراق آمیز. برای افزایش زیبایی ظاهری کاتالوگ میتوان از یووی موضعی یا روکشهای سلفونی استفاده کرد. معرفی محصولات در کاتالوگ باید به گونهای نظم داده شده و سازماندهی شود تا مخاطب را گیج نکند و او را به اشتباه نیندازد. مخاطب باید بتواند محتوای کاتالوگ را در زمانی کوتاه مطالعه کرده و در مورد محصولات یا خدمات تصمیم گیری کند.
محاسبه تعداد صفحات برای طراحی کاتالوگ
برای محاسبهی تعداد صفحات کاتالوگ باید به صورت فرم عمل کرد، به این شکل که هر فرم از ۴ صفحه تشکیل شده است و تعداد صفحات کاتالوگ باید بر ضریب ۴ بسته شوند.
در کاتالوگهایی که صفحات کمی دارند، مثلا چهار یا هشت صفحه، تمام صفحات را با گراماژ یکسان انتخاب میکنند، مثلا تمام صفحات، یعنی جلد و صفحات داخلی، ٢۵٠ یا ٣٠٠ گرم هستند. معمولا اگر جلد کاتالوگ سلفونکشی شود، صفحات داخلی نیز سلفونکشی خواهند شد. این امر بیشتر به این دلیل انجام میشود تا از ترک خوردن و تا خوردگی کاغذ جلوگیری شود، البته قطعا در زیبایی کاتالوگ نیز بیتاثیر نخواهد بود. با استفاده از سلفونهای براق میتوان کاتالوگ را روشنتر، و با استفاده از سلفونهای مات میتوان آن را تیرهتر جلوه داد.
اگر تعداد صفحات کاتالوگ بالاتر باشد، فقط صفحهی جلد گرم بالاتری خواهد داشت و ضخیمتر خواهد بود. بدون در نظر گرفتن قیمت چاپ کاتالوگ، اندازههای متداول طراحی آن، A5، A4، ١٩×١٩ و ۶٣×٧.٢٩ هستند.
قطع مناسب کاتالوگ
با توجه به محتوای کاتالوگ، باید مشخص شود که طراحی آن به صورت کلاسیک خواهد بود یا فانتزی. منظور از طراحی فانتزی، طراحیهایی با قطعهای نامتداول است مثل قطع خشتی مربعی، قطع مثلثی و موارد دیگر. قطعهای مرسوم و متداول، همان قطعهای A5 و A4 است هستند که قبلا به آنها اشاره شد. دلیل مرسوم شدن این قطعها، بهینه بودن هزینهی طراحی و چاپ آن است و پیداست که قطعهای نامرسوم هزینهی بیشتری خواهند داشت، اما قطعا میزان اثرگذاری آنها نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود.
اگر به دنبال افرادی هستید که به صورت کاملا حرفهای و استاندارد، به طراحی و چاپ کاتالوگ کسب و کار شما بپردازند و نکات گفته شده را در طراحی کاتالوگ به خوبی رعایت کنند، همچنین اگر دنبال به صرفهترین قیمت طراحی کاتالوگ و نمونههای کاتالوگ مناسب میگردید، حتما به سایت لیما فوتو، به آدرس limaphoto.ir مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.