تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

مقدمه: دنیای بزرگ عکاسی تشکیل شده از ژانر‌های مختلف عکاسی، عکاسی تجاری (عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی) یکی از مهم‌ترین ژانرهای هنر عکاسی است.

در عکاسی تجاری ما ۲ مدل عکاسی حرفه‌ای داریم تحت عنوان عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری (دکوراتیو).

بسته به نیازی که داریم باید از نوع عکاسی متناسب با موضوع استفاده کنیم.

عکاسی تجاری چیست؟

فروشگاه‌های مجازی جهت عرضه‌ی محصولات خودشون نیاز به نمایش محصولشون در بالاترین کیفیت ممکن در سطح وب‌سایت و یا دیگر بسترهای مجازی دارند.

عکس تجاری به عکسی گفته می‌شود که جهت اهداف تجاری و درآمد زا عکاسی می‌شود. که به ۲ گروه اصلی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی تقسیم می‌شود.

به طور کلی عکس صنعتی منطق شما و عکس تبلیغاتی احساسات شما را درگیر خودش می‌کند.

عکاسی صنعتی

در عکاسی صنعتی هدف ما نمایش جزییات دقیق مصالح به کار رفته در محصول، نمایش تکسچر موجود، نمایش پرسپکتیو یا ابعاد و اندازه‌ي دقیق و همچنین نمایش رنگ‌بندی دقیق محصول است.

در عکاسی صنعتی از زمینه‌ي تک رنگ عمدتا سفید یا سیاه استفاده می‌کنیم و خیلی به ندرت پیش می‌آید که رنگ ثانویه نیز به بکگراند اضافه شود.

علت استفاده از رنگ سفید و سیاه وجود بیشترین کنتراست (تضاد) نسبت به دیگر رنگ‌ها است که موجب می‌شود محصول به وضوح دیده شود.

استفاده از تک رنگ باعث می‌شود که همچنان تمرکز مخاطب یا مشتری روی محصول هدف باشد.

در عکاسی صنعتی از هیچ جسم یا دکوری اضافه‌ای در کنار محصول مورد نظر استفاده نمی‌کنیم چرا که موجب پرت شدن حواس مشتری و اذیت شدن او می‌شود.

هدف عکس صنعتی اینه که بتونه جزییات محصول رو به بهترین شکل ممکن نمایش بده طوری که مشتری تصور کنه محصول به صورت واقعی در مقابل ایشان قرار دارد.

نمونه عکاسی صنعتی به شرح ذیل:

عکسی مشاهده می‌کنید توسط لیمافوتو به صورت صنعتی از ادویه‌جات شرکت طهرون گرفته شده.

 

عکاسی تبلیغاتی (عکاسی دکوراتیو)

عکاسی تبلیغاتی یا به دیگر کلام عکاسی دکوراتیو می‌خواهد محصول را با تصورات دلنشین مشتری یا مخاطب آمیخته کند و مخاطب مورد نظر را وارد یک داستان ذهنی می‌کند.

اغلب در عکاسی تبلیغاتی سعی می‌شود آنکورهای مثبت با الهام گرفتن یا استفاده از دکورهای طبیعت در مخاطب ایجاد شود.

نور و صحنه خیلی وقتا در این نوع عکس‌ها اغراق آمیز و تصنعی ایجاد می‌شود.

در عکاسی تبلیغاتی از رنگ لعاب بسیار زیاد استفاده می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی به ۲ صورت اجرا می‌شود:

  1. عکاسی با چیدن دکور و طراحی فیزیکی صحنه.
  2. عکاسی به صورت فوتومونتاژ.

در عکاسی به صورت چیدن دکور همانطور که از اسم آن پیداست صحنه را متناسب با محصول چیده و عکاسی می‌کنیم.

در عکاسی به صورت فوتومونتاژ ابتدا از محصول با زاویه‌ی مورد نظر (منطبق با عکس پس زمینه و صحنه‌ي مورد نظر) عکاسی می‌کنیم سپس توسط تکنیک فوتومونتاژ در فوتوشاپ سوژه را با صحنه‌ي از پیش تهیه شده ادغام می‌کنیم.

نمونه عکاسی تبلیغاتی (فوتومونتاژ) به شرح ذیل:

عکاسی صنعتی

عکسی مشاهده می‌کنید توسط لیمافوتو به صورت تبلیغاتی از ادویه‌جات شرکت طهرون گرفته شده.

موارد استفاده عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه موقع از سبک صنعتی و چه موقع از سبک تبلیغاتی استفاده می‌کنیم.

در عکاسی محصول بسته به نوع نیاز و اینکه از چه محصولی استفاده می‌کنیم باید تعیین کنیم که چه نوع عکاسی بیشتر موجب دیده شدن و افزایش فروش می‌شود:

  1. استودیو لیمافوتو اغلب برای معرفی یک محصول جدید توصیه می‌کند که از عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید. به عنوان مثال وقتی برای اولین بار می‌خواهیم یک برند رو جا بندازیم بهتره که از عکاسی تبلیغاتی استفاده بشه.
  2. مورد دیگر استفاده زمانیست که از یک محصول ۱۰ رنگ‌بندی داریم. توصیه می‌شود عکس مادر دکوراتیو و ۱۰ رنگ‌بندی به صورت صنعتی انجام شود.
  3. ابزارآلات صنعتی اغلب باید به صورت عکاسی صنعتی انجام شوند چرا که مشتریان مایل به مشاهده‌ي دقیق جزییات هستند، مانند مته‌های دریل.
  4. تولید کننده‌هایی که مستقیما با عرضه کننده ها و خورده فروش‌ها سر و کار دارند. علت این است که محصول را از پیش می‌شناسند و فقط نیاز به مشاهده‌ي کیفیت متریال یا مواد استفاده شده در آن دارند.
مدیر محتوا نجمه میری

مدیر محتوا نجمه میری

علاقمند به هنر و عکاسی، فعالیت در زمینه ی ثبت تصاویر طبیعت و پرتره.

مقالات پیشنهادی

تفاوت نور در عکاسی

تفاوت نورهای مختلف در عکاسی

تفاوت نورهای مختلف در عکاسی تفاوت نور در عکاسی فارغ از ژانرهای مختلف (صنعتی، پرتره، انتزاعی، طبیعت و …) مهم‌ترین عامل تعیین کننده برای هر عکاسه. نورها به ۴ دسته‌ي اصلی تقسیم می‌شن: نورهای ثابت (مانند نورخوشید، نور شمع و آتش، نور داخل ساختمان‌ها، نور ماه و مهتاب، نور انواع

ادامه ی مطلب »
فرق عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مقدمه: دنیای بزرگ عکاسی تشکیل شده از ژانر‌های مختلف عکاسی، عکاسی تجاری (عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی) یکی از مهم‌ترین ژانرهای هنر عکاسی است. در عکاسی تجاری ما ۲ مدل عکاسی حرفه‌ای داریم تحت عنوان عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری (دکوراتیو). بسته به نیازی

ادامه ی مطلب »
چرا باید برای عکاسی محصولم هزینه کنم

تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول

تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول دیر یا زود خریدهای حضوری جای خودشون رو به خریدهای غیر حضوری می‌دادند در نتیجه یعنی افزایش اهمیت عکاسی صنعتی و عکاسی محصول. افزایش خرید و فروش غیر حضوری تقریبا مصادف با به وجود آمدن کرونا شد که موجب ایجاد ترس از خانه خارج

ادامه ی مطلب »

الماس نوردهی

الماس نوردهی چیست و چه کاربردی دارد الماس یا مثلث نوردهی؟ واژه‌ي بسیار آشنا در هنر و صنعت عکاسی مثلث نوردهی است که اکثر عکاسان در بدو ورود به این رشته با آن آشنا می‌شوند. برای درک کامل نور باید بدانیم که ما در کنار مثلث نوردهی الماس نوردهی را

ادامه ی مطلب »

قانون مربع معکوس در عکاسی

قانون مربع معکوس در عکاسی توضیح کوتاهی درباره‌ي این پست همه‌ي ما می‌دانیم که برای عکاسی مهم ترین عامل نور است که در صورت نبودن آن هیچ عکسی در میان نخواهد بود. قانون مربع معکوس در عکاسی که یک قانون فیزیک و مرتبط با عکاسی و نوردهی است به کمک

ادامه ی مطلب »

وایت‌بالانس یا ترازسفیدی

همه چیز دربارهٔ وایت ‌بالانس یا تراز سفیدی وایت ‌بالانس یا تراز سفیدی اساس تصمیم گیری دوربین برای نورسنجی و نمایش رنگ‌ها در واقعی ترین شکل ممکن است. ترازسفیدی به خصوص در عکاسی صنعتی بسیار برای دوربین اهمیت دارد و صورت عدم رعایت آن با تصاویری بدجلوه مواجه خواهیم شد. معیار

ادامه ی مطلب »

عکاسی از منوی کافه و رستوران

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از منوی کافه ، فست‌فود و رستوران عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از منوی کافه ، رستوران و فست‌فود با وجود رقبای بسیار زیاد در این صنف امروزه یکی از زیرشاخه‌های مهم عکاسی تجاری می‌باشد. لیمافوتو با ثبت‌های استاندارد و به روز از خدمات کافه، رستوران و

ادامه ی مطلب »

عکاسی تبلیغاتی و کامپوزیشن یا ترکیب

کامپوزیشن یا ترکیب تصاویر در عکاسی تجاری عکاسی تبلیغاتی یکی از ژانرهای پیچیده در دنیای عکاسی است که محدودیتی در خلاقیت و استفاده از شیوه‌ي های گوناگون ندارد. کامپوزیشن در عکاسی یا ترکیب تصاویر در عکاسی تجاری و عکاسی صنعتی یکی از روش‌های خوب برای بدست آوردن عکس تبلیغاتی جذاب و

ادامه ی مطلب »

عکاسی از لباس و پوشاک

مراحل عکاسی از لباس توسط لیمافوتوگرافی یکی از ژانرهای زیرمجموعه‌ي عکاسی تجاری عکاسی صنعتی از لباس و پوشاک مختلف است. در این پست مراحل و آموزش عکاسی از لباس و پوشاک را برای شما قرار داده‌ایم. لیمافوتوگرافی با تجربه و تجهیزات کامل آماده است تا تصاویر جذابی را از لباس

ادامه ی مطلب »
مثلث نوردهی چیست و چه کاربردی دارد

مثلث نوردهی و اهمیت آن در عکاسی

مثلث نوردهی چیست و چه کاربردی دارد مثلث نوردهی یا سه ضلع اصلی نوردهی، مهم‌ترین ابزار در هر دوربین عکاسی است.امروز قصد داریم مثلث نوردهی را با کلمات صریح برای شما توضیح دهیم. تشبیه چشم انسان به سنسور دوربین استفاده از تشبیه و تمثیل همواره یکی از راه‌های ساده سازی

ادامه ی مطلب »
عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات در خانه به روش ساده

عکاسی ۳۶۰ درجه

آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه در خانه اگر برای شما سوال است که چگونه عکس ۳۶۰ درجه بگیریم، این آموزش را دنبال کنید. آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه در خانه به شکل بسیار ساده و کاربردی امکان پذیر است چرا که برای تجهیزات عکاسی ۳۶۰ درجه صرفا نیازی نیست که از تجهیزات گران

ادامه ی مطلب »
عمق میدان و دیافراگم

عمق میدان چیست

عمق میدان و دیافراگم چیست   عمق‌‌میدان یا ( دیافراگم باز و بسته – فرق عمق میدان کم و زیاد – ) یکی از پارامترهای اساسی در دوربین‌ های عکاسی است. برای درک بهتر عمق‌میدان -یا تفاوت دیافراگم باز و دیافراگم بسته یا اصطلاحا قطر دهانه لنز- با کمی مقدمه

ادامه ی مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *