تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول

تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول

دیر یا زود خریدهای حضوری جای خودشون رو به خریدهای غیر حضوری می‌دادند در نتیجه یعنی افزایش اهمیت عکاسی صنعتی و عکاسی محصول.

افزایش خرید و فروش غیر حضوری تقریبا مصادف با به وجود آمدن کرونا شد که موجب ایجاد ترس از خانه خارج شدن برای هر خرید بود.

در همین حین افزایش هزینه‌های خارج شدن از خانه چه مادی و چه معنوی موجب افزایش آمار خریدهای غیر حضوری شد.

صنایع‌، کسب‌ و کارهای بزرگ، متوسط و حتی خانگی دیر یا زود باید فکری به حال نمایش محصول خودشون در فضای مجازی می‌کردند.

در این بین سود با کسانی بود که سریعا خود را با این وضعیت همسان کردند.

بر کسی پوشیده نیست که در هنگام خرید غیر حضوری اولین و مهم‌ترین مساله وجود یک عکس مناسبه که گویای جزییات و کیفیت محصوله.

اهمیت عکاسی از محصول

با مدرنیزاسیون سایت‌هایی نظیر آمازون و ای‌بی به وجود اومدن که در روز میلیون‌ها تصویر جذاب از محصولات خودشون رو به نمایش قرار می‌دن.

اتفاقی که نظیر آن در ایران با اسم دیجیکالا هم شروع شد.

دیر یا زود باید از تصاویر با کیفیت از محصولات خودتون استفاده کنید تا از قافله عقب نمونید.

مهم نیست این عکس رو ارزون بدست میارید یا گرون، مهم اینه که طبق اصول و استاندارد از محصولات خودتون عکاسی کنید.

مثال تصویری در رابطه با تاثیر عکاسی صنعتی

به عنوان یک مشتری آنلاین از بین تصاویر زیر کدام یک برای شما دلچسب‌تر و قابل اعتما‌تره؟

لزوم عکاسی از محصول

پر واضح است که در شرایطی که محصول‌های یکسان در مقابل ما وجود دارند (یا حتی محصولات غیر یکسان و یا شبیه) آنچه موجب انتخاب ما می‌شود کیفیت تصویر آن در بستر اینترنت است.

در تصاویر بالا سمت چپ وجود نظم و ترتیب و عدم حضور شلختگی در عکس صنعتی باعث می‌شود که ما با اطمینان خاطر محصول را انتخاب کنیم.

تصویر سمت راست که نه جنبه‌ي عکس تبلیغاتی و نه عکس صنعتی را دارد و بسیار شلخته و غیر حرفه‌ای است نمی‌تواند در چنین شرایطی که ۱۰۰‌ها سایت‌های رقیب در سطح اینترنت وجود دارد ما را مجاب به انتخاب آن کند.

مقایسه فروشگاه‌های حضوری و فروشگاه‌های انلاین

فروشگاه‌های حضوری باعث می‌شدند که ما محصول را از نزدیک مشاهده کنیم و مورد بررسی قرار بدیم.

همچنین توضیحات فروشنده و مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها در انتخاب ما اثر گذار بود.

در این بین آداب فروشندگی و اخلاق مداری نیز بسیار در افزایش فروش هر فروشنده تاثیر گذار بود.

خیلی از این موارد در فروشگاه‌های غیر حضوری منسوخ شده و یک پارامتر مهم باقی‌ مونده و اون استفاده از عکاسی تجاری یا عکاسی محصول است.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی در افزایش فروش

پیروی پاراگراف بالا تنها شانس موجود برای هر فروشگاه مجازی بعد از آن که بتونه مشتري‌های هدف را توسط تبلیغات گسترده به سمت فروشگاه خود راهی کند این است که عکاسی صنعتی خوبی از محصولات خود انجام داده باشد.

عکاسی تجاری استاندارد به گونه‌ایه که مشتری می‌تونه به صورت مجازی کیفیت و جزییات محصول رو به خوبی حس و مشاهده کنه.

در این بین عکاسی تجاری به دو گونه‌ي عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی (یا عکاسی دکوراتیو) تقسیم می‌شود.

صاحب فروشگاه مجازی بسته به نوع کاربری و نیازی که داره از عکاسی محصول استفاده می‌کنه.

ویترین مجازی چیست؟

تا پیش از سال ۱۳۹۰ ویترین فروشگاه‌ها فقط فیزیکی بود و هر مشتری به صورت فیزیکی ویترین فروشنده رو مشاهده کرده و محصول خود را انتخاب می‌کرد.

در دنیای جدید ویترین فیزیکی ثابت جای خودش رو به ویترین مجازی پویا و متنوع داده.

در گذشته هزینه‌ي تغییر ویترین‌های فیزیکی بسیار هزینه بردار و سخت بود. اکنون شما با داشتن‌ تصاویر متنوع می‌توانید هر ماه یا هر فصل ویترین مجازی شکیلی در وب‌سایت خود داشته باشید.

در ذیل یک نمونه ویترین مجازی را مشاهده می‌کنید(ویترین وب‌سایت‌ موتن‌رو):

اهمیت ویترین سایت‌ها

تاحالا به این موضوع فکر کرده بودید که برای داشتن یک ویترین شیک و جذاب برای سایت خودتون مهم‌ترین مساله داشتن عکس محصول -عکاسی دکوراتیو یا عکاسی صنعتی- مناسب و با کیفیته؟؟؟

نکته‌ي آخر

نکته‌ي آخری که بهتره بدونید اینه که شاید در ظاهر عکاسی از محصول گرون به نظر بیاد اما با یه حساب سر انگشتی متوجه می‌شید که:

اگر از هر محصول خودتون فقط ۵۰ عدد بفروشید و اگر ۱۰۰ تومان هزینه عکاسی کنید برای تیراژ اون محصول فقط شاتی ۲ تومان پرداخت کردید.

این درحالیه که اگر تصویر با کیفیت موجب افزایش فروش شما شود ارزش سرمایه‌گذاری که انجام داده‌اید به مراتب بالا می‌رود.

مدیر محتوا نجمه میری

مدیر محتوا نجمه میری

علاقمند به هنر و عکاسی، فعالیت در زمینه ی ثبت تصاویر طبیعت و پرتره.

مقالات پیشنهادی

تفاوت نور در عکاسی

تفاوت نورهای مختلف در عکاسی

تفاوت نورهای مختلف در عکاسی تفاوت نور در عکاسی فارغ از ژانرهای مختلف (صنعتی، پرتره، انتزاعی، طبیعت و …) مهم‌ترین عامل تعیین کننده برای هر عکاسه. نورها به ۴ دسته‌ي اصلی تقسیم می‌شن: نورهای ثابت (مانند نورخوشید، نور شمع و آتش، نور داخل ساختمان‌ها، نور ماه و مهتاب، نور انواع

ادامه ی مطلب »
فرق عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مقدمه: دنیای بزرگ عکاسی تشکیل شده از ژانر‌های مختلف عکاسی، عکاسی تجاری (عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی) یکی از مهم‌ترین ژانرهای هنر عکاسی است. در عکاسی تجاری ما ۲ مدل عکاسی حرفه‌ای داریم تحت عنوان عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری (دکوراتیو). بسته به نیازی

ادامه ی مطلب »
چرا باید برای عکاسی محصولم هزینه کنم

تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول

تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول دیر یا زود خریدهای حضوری جای خودشون رو به خریدهای غیر حضوری می‌دادند در نتیجه یعنی افزایش اهمیت عکاسی صنعتی و عکاسی محصول. افزایش خرید و فروش غیر حضوری تقریبا مصادف با به وجود آمدن کرونا شد که موجب ایجاد ترس از خانه خارج

ادامه ی مطلب »

الماس نوردهی

الماس نوردهی چیست و چه کاربردی دارد الماس یا مثلث نوردهی؟ واژه‌ي بسیار آشنا در هنر و صنعت عکاسی مثلث نوردهی است که اکثر عکاسان در بدو ورود به این رشته با آن آشنا می‌شوند. برای درک کامل نور باید بدانیم که ما در کنار مثلث نوردهی الماس نوردهی را

ادامه ی مطلب »

قانون مربع معکوس در عکاسی

قانون مربع معکوس در عکاسی توضیح کوتاهی درباره‌ي این پست همه‌ي ما می‌دانیم که برای عکاسی مهم ترین عامل نور است که در صورت نبودن آن هیچ عکسی در میان نخواهد بود. قانون مربع معکوس در عکاسی که یک قانون فیزیک و مرتبط با عکاسی و نوردهی است به کمک

ادامه ی مطلب »

وایت‌بالانس یا ترازسفیدی

همه چیز دربارهٔ وایت ‌بالانس یا تراز سفیدی وایت ‌بالانس یا تراز سفیدی اساس تصمیم گیری دوربین برای نورسنجی و نمایش رنگ‌ها در واقعی ترین شکل ممکن است. ترازسفیدی به خصوص در عکاسی صنعتی بسیار برای دوربین اهمیت دارد و صورت عدم رعایت آن با تصاویری بدجلوه مواجه خواهیم شد. معیار

ادامه ی مطلب »

عکاسی از منوی کافه و رستوران

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از منوی کافه ، فست‌فود و رستوران عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از منوی کافه ، رستوران و فست‌فود با وجود رقبای بسیار زیاد در این صنف امروزه یکی از زیرشاخه‌های مهم عکاسی تجاری می‌باشد. لیمافوتو با ثبت‌های استاندارد و به روز از خدمات کافه، رستوران و

ادامه ی مطلب »

عکاسی تبلیغاتی و کامپوزیشن یا ترکیب

کامپوزیشن یا ترکیب تصاویر در عکاسی تجاری عکاسی تبلیغاتی یکی از ژانرهای پیچیده در دنیای عکاسی است که محدودیتی در خلاقیت و استفاده از شیوه‌ي های گوناگون ندارد. کامپوزیشن در عکاسی یا ترکیب تصاویر در عکاسی تجاری و عکاسی صنعتی یکی از روش‌های خوب برای بدست آوردن عکس تبلیغاتی جذاب و

ادامه ی مطلب »

عکاسی از لباس و پوشاک

مراحل عکاسی از لباس توسط لیمافوتوگرافی یکی از ژانرهای زیرمجموعه‌ي عکاسی تجاری عکاسی صنعتی از لباس و پوشاک مختلف است. در این پست مراحل و آموزش عکاسی از لباس و پوشاک را برای شما قرار داده‌ایم. لیمافوتوگرافی با تجربه و تجهیزات کامل آماده است تا تصاویر جذابی را از لباس

ادامه ی مطلب »
مثلث نوردهی چیست و چه کاربردی دارد

مثلث نوردهی و اهمیت آن در عکاسی

مثلث نوردهی چیست و چه کاربردی دارد مثلث نوردهی یا سه ضلع اصلی نوردهی، مهم‌ترین ابزار در هر دوربین عکاسی است.امروز قصد داریم مثلث نوردهی را با کلمات صریح برای شما توضیح دهیم. تشبیه چشم انسان به سنسور دوربین استفاده از تشبیه و تمثیل همواره یکی از راه‌های ساده سازی

ادامه ی مطلب »
عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات در خانه به روش ساده

عکاسی ۳۶۰ درجه

آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه در خانه اگر برای شما سوال است که چگونه عکس ۳۶۰ درجه بگیریم، این آموزش را دنبال کنید. آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه در خانه به شکل بسیار ساده و کاربردی امکان پذیر است چرا که برای تجهیزات عکاسی ۳۶۰ درجه صرفا نیازی نیست که از تجهیزات گران

ادامه ی مطلب »
عمق میدان و دیافراگم

عمق میدان چیست

عمق میدان و دیافراگم چیست   عمق‌‌میدان یا ( دیافراگم باز و بسته – فرق عمق میدان کم و زیاد – ) یکی از پارامترهای اساسی در دوربین‌ های عکاسی است. برای درک بهتر عمق‌میدان -یا تفاوت دیافراگم باز و دیافراگم بسته یا اصطلاحا قطر دهانه لنز- با کمی مقدمه

ادامه ی مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *