تاثیر عکاسی صنعتی و عکاسی محصول
دیر یا زود خریدهای حضوری جای خودشون رو به خریدهای غیر حضوری میدادند در نتیجه یعنی افزایش اهمیت عکاسی صنعتی و عکاسی محصول.
افزایش خرید و فروش غیر حضوری تقریبا مصادف با به وجود آمدن کرونا شد که موجب ایجاد ترس از خانه خارج شدن برای هر خرید بود.
در همین حین افزایش هزینههای خارج شدن از خانه چه مادی و چه معنوی موجب افزایش آمار خریدهای غیر حضوری شد.
صنایع، کسب و کارهای بزرگ، متوسط و حتی خانگی دیر یا زود باید فکری به حال نمایش محصول خودشون در فضای مجازی میکردند.
در این بین سود با کسانی بود که سریعا خود را با این وضعیت همسان کردند.
بر کسی پوشیده نیست که در هنگام خرید غیر حضوری اولین و مهمترین مساله وجود یک عکس مناسبه که گویای جزییات و کیفیت محصوله.
اهمیت عکاسی از محصول
با مدرنیزاسیون سایتهایی نظیر آمازون و ایبی به وجود اومدن که در روز میلیونها تصویر جذاب از محصولات خودشون رو به نمایش قرار میدن.
اتفاقی که نظیر آن در ایران با اسم دیجیکالا هم شروع شد.
دیر یا زود باید از تصاویر با کیفیت از محصولات خودتون استفاده کنید تا از قافله عقب نمونید.
مهم نیست این عکس رو ارزون بدست میارید یا گرون، مهم اینه که طبق اصول و استاندارد از محصولات خودتون عکاسی کنید.
مثال تصویری در رابطه با تاثیر عکاسی صنعتی
به عنوان یک مشتری آنلاین از بین تصاویر زیر کدام یک برای شما دلچسبتر و قابل اعتماتره؟
پر واضح است که در شرایطی که محصولهای یکسان در مقابل ما وجود دارند (یا حتی محصولات غیر یکسان و یا شبیه) آنچه موجب انتخاب ما میشود کیفیت تصویر آن در بستر اینترنت است.
در تصاویر بالا سمت چپ وجود نظم و ترتیب و عدم حضور شلختگی در عکس صنعتی باعث میشود که ما با اطمینان خاطر محصول را انتخاب کنیم.
تصویر سمت راست که نه جنبهي عکس تبلیغاتی و نه عکس صنعتی را دارد و بسیار شلخته و غیر حرفهای است نمیتواند در چنین شرایطی که ۱۰۰ها سایتهای رقیب در سطح اینترنت وجود دارد ما را مجاب به انتخاب آن کند.
مقایسه فروشگاههای حضوری و فروشگاههای انلاین
فروشگاههای حضوری باعث میشدند که ما محصول را از نزدیک مشاهده کنیم و مورد بررسی قرار بدیم.
همچنین توضیحات فروشنده و مقایسه با دیگر فروشگاهها در انتخاب ما اثر گذار بود.
در این بین آداب فروشندگی و اخلاق مداری نیز بسیار در افزایش فروش هر فروشنده تاثیر گذار بود.
خیلی از این موارد در فروشگاههای غیر حضوری منسوخ شده و یک پارامتر مهم باقی مونده و اون استفاده از عکاسی تجاری یا عکاسی محصول است.
اهمیت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی در افزایش فروش
پیروی پاراگراف بالا تنها شانس موجود برای هر فروشگاه مجازی بعد از آن که بتونه مشتريهای هدف را توسط تبلیغات گسترده به سمت فروشگاه خود راهی کند این است که عکاسی صنعتی خوبی از محصولات خود انجام داده باشد.
عکاسی تجاری استاندارد به گونهایه که مشتری میتونه به صورت مجازی کیفیت و جزییات محصول رو به خوبی حس و مشاهده کنه.
در این بین عکاسی تجاری به دو گونهي عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی (یا عکاسی دکوراتیو) تقسیم میشود.
صاحب فروشگاه مجازی بسته به نوع کاربری و نیازی که داره از عکاسی محصول استفاده میکنه.
ویترین مجازی چیست؟
تا پیش از سال ۱۳۹۰ ویترین فروشگاهها فقط فیزیکی بود و هر مشتری به صورت فیزیکی ویترین فروشنده رو مشاهده کرده و محصول خود را انتخاب میکرد.
در دنیای جدید ویترین فیزیکی ثابت جای خودش رو به ویترین مجازی پویا و متنوع داده.
در گذشته هزینهي تغییر ویترینهای فیزیکی بسیار هزینه بردار و سخت بود. اکنون شما با داشتن تصاویر متنوع میتوانید هر ماه یا هر فصل ویترین مجازی شکیلی در وبسایت خود داشته باشید.
در ذیل یک نمونه ویترین مجازی را مشاهده میکنید(ویترین وبسایت موتنرو):
تاحالا به این موضوع فکر کرده بودید که برای داشتن یک ویترین شیک و جذاب برای سایت خودتون مهمترین مساله داشتن عکس محصول -عکاسی دکوراتیو یا عکاسی صنعتی- مناسب و با کیفیته؟؟؟
نکتهي آخر
نکتهي آخری که بهتره بدونید اینه که شاید در ظاهر عکاسی از محصول گرون به نظر بیاد اما با یه حساب سر انگشتی متوجه میشید که:
اگر از هر محصول خودتون فقط ۵۰ عدد بفروشید و اگر ۱۰۰ تومان هزینه عکاسی کنید برای تیراژ اون محصول فقط شاتی ۲ تومان پرداخت کردید.
این درحالیه که اگر تصویر با کیفیت موجب افزایش فروش شما شود ارزش سرمایهگذاری که انجام دادهاید به مراتب بالا میرود.